Op vraag van de klant werd de Porsche volledig nagekeken en door ons aangeboden op de keuring.

Uitgevoerde werken:

  • Afregelen CO waarden naar de normen.
  • Afstellen van de lichten naar de normen.
  • Vervangen van de defecte ruitensproeierpomp en vervangen door after-market pomp.
  • Vervangen van de vinyl van het dak.
  • Volledig nazicht van de ophanging, stuurinrichting en aandrijving.

 

Geschiedenis

De Porsche 914 was een gezamenlijke ontwikkeling tussen Porsche en Volkswagen en was het nieuwe Porsche instapmodel vanaf modeljaar 1970.
De tweezitter, ook bekend als de ‘VW Porsche’, was een sportauto met middenmotor.
Opmerkelijke designkenmerken omvatten de enorm lange wielbasis in verhouding tot de autolengte, korte overhangingen, het verwijderbare middelste dakpaneel van glasvezelversterkt kunststof en de brede rollbar. De 914 had ook opklapkoplampen.Ten tijde van zijn introductie was de 914 leverbaar met twee motortypes:

  • 914: 1,7-liter 4-cilinder boxermotor met 80 pk van Volkswagen
  • 914/6: 2,0-liter 6-cilinder boxermotor met 110 pk van de Porsche 911 T

Deze werd opgevolgd door een 2,0-liter 4-cilinder motor met 100 pk gebaseerd op de 1,7-liter motor in modeljaar 1973 en een 1,8-liter 4-cilinder motor met 85 pk in modeljaar 1974.
In de 4-cilinder modellen zat het contactslot aan de rechterzijde. De wielen van de 914 zaten bevestigd met vier wielmoeren. Het standaard 914 model (914/4) werd geproduceerd door carrosseriebouwer Karmann in Osnabrück.

Je Porsche of andere klassieker heeft ook een nazicht, een restauratie of onderdelen nodig? Contacteer ons!